Ești pregătit de schimbare?

Te bazezi doar pe un singur canal de promovare? Atenție la următoarea greșeală

Scris de Nagy Norbert

Managing Partner

Publicat în 11/09/2021

Dacă citești aceste rânduri voi pleca de la premisa că ori deții un magazin online, ori lucrezi cu unul. Dacă ai simțit o scădere în vânzări în ultima perioadă și nu știi ce să faci. Ești în locul potrivit. În acest blog.

1. Îți pui toate ouăle într-un singur coș

Ce înseamnă de fapt asta?

A zis-o Warren Buffet. Au zis-o mulți alții înaintea lui. O zicem și noi.

Nu îți pune toate ouăle în același coș.

E o regulă atât de simplă încât în momentul în care lucrurile merg bine ai și uitat de ea. Tocmai ce s-a întâmplat acum cu Facebook. În ultimele săptămâni am văzut sute de mesaje/postări în care oamenii se plângeau că toate reclamele au murit. Nu mai sunt comenzi. Vai de capul nostru. Ce ne facem?

Probabil și tu cunoști persoane care s-au plâns de Facebook în ultima perioadă. Mai ales de când Facebook a suferit cea mai mare prăbușire globală din toate timpurile (6-7 ore). Sau poate chiar tu ești persoana în cauză.

Adevărul e că nu ai voie să ajungi ca business într-o situație de genul. Situație în care toată existența ta depinde de un singur canal de promovare. Ba mai rău, un canal de promovare pe care nu îl deții și asupra căruia nu ai niciun control. (și care se și scumpește zilnic într-un ritm alert *nervos*)

2. De ce nu e bine? (analogie din lumea veche)

Regula se aplică și în alte situații, nu doar când vine vorba de canale de promovare. Ca să te ajut să înțelegi mai bine, voi ilustra un exemplu mai jos.

Situația A

Vlad deține un lanț de magazine de încălțăminte. Vlad colaborează pe partea de producție cu 5 fabrici diferite. Într-o zi, una dintre fabrici a decis să oprească linia de producție care confecționa produsele pentru magazinele lui Vlad.

Ce poate să facă Vlad? 

Continuă colaborarea cu cele 4 fabrici rămase și între timp caută o a 5-a fabrică, cu scopul de a o înlocui pe cealaltă. Simplu. Zero vânzări pierdute, zero clienți nefiriciți. 

Situația B

Mircea deține un lanț de magazine de încălțăminte. Spre deosebire de Vlad, Mircea colaborează cu o singură fabrică. Într-o zi, fabrica respectivă a decis să oprească linia de producție care confecționa produsele pentru magazinele lui Mircea.

Nu vrei să implementezi de unul singur?
Te putem scăpa de o grijă.

Ce poate să facă Mircea?

Să presupunem că mai avea ceva produse pe stoc. Dar și așa, până reușește să găsească o nouă fabrică. Până fabrica respectivă îi livrează produsele. Până le distribuie în magazine. Sigur vor suferi încasările. Și asta dacă totul decurge perfect cu noua fabrică.

Nu contează că e vorba de furnizori de producție, produse, consumabile, transport sau promovare. Dacă depinzi doar de unul, întrebarea nu e dacă vei da chix, ci când vei da.

3. Ce poți face diferit?

Cred că soluția deja e clară și pentru tine. E timpul să căutăm coșuri noi pentru ouăle noastre.

Când vine vorba de promovare online, există mai multe canale bune pe care le poți folosi. Canale care aduc rezultate la costuri mici. Facebook până la urmă e doar o modalitate, din multe altele, prin care poți ajunge la clienții tăi. Am scris o listă cu cele mai bune 6 canale de promovare din România și le-am categorizat pentru a le putea înțelege mai bine. 

Ți-am pregătit un e-book gratuit cu această listă și bonus încă 2 greșeli pe care le poți face cu magazinul tău online în 2021. Am venit și cu soluția pentru ele. Este important să le eviți!

Articole asemănătoare