Ești pregătit de schimbare?

Top 5 cele mai importante elemente ale unui magazin online. Ții cont de ele?

Scris de Nagy Norbert

Managing Partner

Publicat în 11/19/2021

Dacă deții un magazin online sau lucrezi cu unul, aceste rânduri au fost scrise pentru tine.
Îți voi prezenta o greșeală des făcută de antreprenori. Dar și soluția pentru a o evita.
Trecem și prin cele mai importante elemente ale magazinului tău online. Dar și ce trebuie să faci cu fiecare în parte.

1. Ce înseamnă să ignori elementele magazinului tău online?

Businessul tău e alcătuit din mai multe elemente. Ele sunt interconectate și lucrează împreună pentru a atinge un scop comun. Adică să facă bani. Hai să luăm un exemplu simplu. Cum ar fi o cafenea.

Care ar fi elementele care împreună asigură buna funcționare a cafenelei?

Dacă ar fi să le enumerăm, ar arăta aproximativ așa.

Locație + Design Interior + Preparate + Furnizori + Experiența clienților + Promovare + Ofertă + Administrare = Cafenea de succes

Sunt absolut convins că dacă am sta să analizăm mai bine, ar fi mai multe de adăugat la listă.

Promovarea e doar un singur element din toată ecuația. Ce am observat în ultima vreme e că antreprenorii au ales să ignore toate celelalte elemente și să se focuseze masiv pe unul singur. Adică pe promovare. Mare greșeală.

2. De ce nu e bine să ignori aceste elemente?

Pentru că toate celelalte elemente sunt la fel de importante! Toate contribuie la succesul afacerii tale. Poți avea o afacere de succes fără un produs bun? Nu poți. Poți avea o afacere de succes fără o ofertă bună? Nu poți. Poți avea o afacere de succes fără clienți mulțumiți? Nu poți.

Normal că vei avea de suferit dacă ignori toate aceste aspecte.

Hai să analizăm două businessuri care activează în același sector pe aceeași piață. Am pregătit un tabel ilustrativ în acest e-book gratuit.

3. Soluția practică pentru a nu greși. Top 5 elemente ale magazinului

Acum că am înțeles importanța tuturor elementelor dintr-un business simplu. Hai să trecem la magazinul tău online. Vom începe cu câteva întrebări.

Când a fost ultima dată când ai investit într-un produs nou?
Când a fost ultima dată când ai creat imagini/videoclipuri noi?
Când a fost ultima dată când ai îmbunătățit semnificativ experiența utilizatorului pe site?
Când a fost ultima dată când ai testat o ofertă nouă?
Și lista ar putea continua.

Dacă nu faci asta constant, adevărul e că nu ești suficient de competitiv încât să te poți bucura de un succes pe termen lung. Dacă nu le faci tu, le va face altcineva și va trebui să lucrezi de două ori mai mult ca să îți recuperezi avantajul competitiv.

Am creat pentru tine o listă de top 5 cele mai importante elemente ale unui magazin online. Ele arată așa:

  • Produse
  • Oferte
  • Promovare
  • Elemente creative
  • Magazinul online
Nu vrei să implementezi de unul singur?
Te putem scăpa de o grijă.

Hai să le luăm pe rând și să vedem cum le poți îmbunătăți. Îți voi oferi câteva sfaturi pentru fiecare.

Produse

Nu încerca să vinzi un produs care nu are o cerere suficient de mare. Asigură-te că nu depinzi doar de anumite trenduri. Ai grijă la preț. Dacă ceri mai mult decât competitorii tăi, trebuie să și livrezi mai multă valoare percepută. Testează produse noi. Lansează produse auxiliare.

Oferte

Oferă livrare gratuită. Rulează campanii de reduceri, oamenii sunt învățați cu reduceri (mulțumim eMag). Încurajează volumul prin oferte de 1+1, 2+1 etc. Asigură-te că reprezinți cel mai bun loc pentru a cumpăra produsele pe care le vinzi, oferind beneficii extra.

Promovare

Despre asta am vorbit la primul punct. Asigură-te că nu ai toate ouăle în același coș. Testează și alte canale de promovare.

Elemente creative

Imagini, videoclipuri, design și texte. Investește în vizuale și investește în texte. Dacă încă nu îți cunoști profilul clientului, nu îți sunt clare beneficiile pe care le oferi și nu știi ce problemă rezolvi, acum e timpul să te apuci de ele.

Magazinul online

Asigură-te că magazinul tău e modern și are toate funcționalitățile necesare pentru a converti bine. Funcționalități precum: navigare ușoară, flux de plasare a comenzii facil, sistem de recenzii, sistem de filtrare, pagini de produse optimizate, plata cu cardul, optimizare pe mobil și timp de încărcare scăzut.

Ca să îți fac treaba mai ușoară, ți-am creat o serie de întrebări care te pot ajuta să găsești răspunsurile potrivite. Le-am categorizat pe elemente în acest e-book gratuit. Ia-ți o foaie de hârtie. Parcurge-le. Și răspunde în scris la fiecare. Îți promit că la final vei avea cel puțin 5 idei bune prin care îți vei putea crește vânzările.

4. Concluzii

Ocupă-te de toate elementele care alcătuiesc businessul tău.
Investește și îmbunătățește permanent cele 5 elemente discutate. Dacă nu faci asta constant, adevărul e că nu ești suficient de competitiv încât să te poți bucura de un succes pe termen lung. Dacă nu le faci tu, le va face altcineva.

Ți-am pregătit un e-book gratuit în care găsești întrebările concrete pentru a nu da greș cu cele 5 elemente pripordiale ale magazinului tău online. Și bonus încă 2 greșeli pe care le poți face cu magazinul tău online în 2022. Am venit și cu soluția pentru ele.

Articole asemănătoare