Ești pregătit de schimbare?

Magazinul meu online nu vinde. Ce pot face pentru a converti mai mult?

Scris de Nagy Norbert

Managing Partner

Publicat în 10/12/2021

Vânzarea în online nu este o sarcină ușoară. De fapt, este mult mai dificilă decât își imaginează în mod normal oamenii.

Mulți au sărit direct la crearea magazinelor online. Deoarece par ușor de realizat și necesită investiții minime. Din păcate, dacă ai un design drăguț la magazin, nu înseamnă deloc că vei avea vânzări.

Dorești să aflii ce faci greșit, astfel încât să poți deveni relevant în mediul online?

Astăzi nu numai că îți vom explica care sunt cele mai mari greșeli atunci când vine vorba de vânzarea online. Dar îți vom oferi și soluții practice.

Pregătit? 

Hai să începem!

1. Este cineva interesat de produsul tău?

Cea mai tipică greșeală atunci când vinzi online. Este să nu verifici în prealabil dacă există cerere pentru produsul tău.

Rezultatul?

Ai un e-commerce plin de produse. Dar nu este nimeni interesat de ele.

1.1. Cum poți rezolva această problemă?

Trebuie să-ți dai seama ce cumpără de fapt oamenii din sectorul tău de activitate. Pentru a face acest lucru, urmărește pașii următori:

  • Pregătește o listă cu câteva cuvinte cheie legate de cumpărarea produselor tale:

aceste ”cuvinte cheie” sunt cele pe care le folosesc oamenii dornici să cumpere. De exemplu „pantofi Nike”.

  • Verifică volumul de căutări pe care îl are fiecare cuvânt cheie.
    Pentru a face acest lucru, poți utiliza planificatorul de cuvinte-cheie
    Google Ads.

Acum, că știi ce se caută. Creează o ofertă atractivă pentru aceste produse și prezintă-le pe pagina principală a magazinului tău. Vânzările vor începe să apară.

2. Nu ai vizibilitate

Contrar a ceea ce cred mulți, cea mai dificilă parte a vânzării cu un magazin online nu este partea tehnică. Cel mai dificil aspect este atragerea clienților.

Și nu uita. Obiectivul tău principal atunci când lansezi un e-commerce este să câștigi vizibilitate.

2.1. Cum să atragi trafic în magazinul tău?

Orice strategie pentru vizibilitate la o afacere online se bazează pe aceste 4 puncte:

  • Strategia de conținut: definește-ți avatarul de client. Creează un calendar de postări. Și promovează-ți postările pentru a obține trafic calificat.
  • SEO: Optimizează-ți paginile cu niște cuvinte cheie care au trafic înalt și competiție redusă. Scrie postări de blog prin care să livrezi valoare potențialilor clienți.
  • Rețelele de socializare: posibil să simți că pierzi prea mult timp cu ele. Dar odată ce ai început, acestea sunt cel mai simplu mod de a vinde online. Și de a obține noi vizitatori. Poți folosi Buffer sau Hootsuite  pentru a le automatiza.
  • Publicitate PPC (Plata per click): crează o campanie în Google Ads și Facebook Ads pentru a ajunge mai eficient la publicul țintă.

Dacă încă nu ai implementat una din aceste 4 strategii, avem un singur lucru de spus: „este deja timpul”.

Fără trafic targhetat, magazinul tău nu va genera niciun venit. Trebuie să creezi o strategie de inbound marketing. Care să utilizeze marketing social, marketing prin conținut sau chiar marketing plătit. Odată ce începi să-ți clădești baza de clienți. Lasă conținutul generat de ei și mărturiile lor să construiască dovezi sociale. Și să-ți promoveze magazinul în continuare.

Nu vrei să implementezi de unul singur?
Te putem scăpa de o grijă.

3. Oamenii nu ajung să cumpere de la tine

Dacă ai implementat deja punctele de mai sus și tot nu nu vinzi. Atunci problema se află altundeva. Și anume magazinul tău online nu este optimizat pentru conversie

Cele mai des întâlnite cauze ale acestei probleme sunt:

3.1 Oamenii nu pot găsi ceea ce caută

Ai vizitat vreodată un magazin online și te-ai simțiti pierdut pe el? Nu este un lucru plăcut.

Se poate datora faptului că arhitectura site-ului web este prea complexă. Potrivit SmartInsights, 80% dintre cumpărători caută pe web folosind un smartphone. Dacă magazinul tău online are butoane și imagini de produs mici. Sau un design aglomerat, navigarea poate fi incredibil de dificilă.

După cum îți poți imagina, acest lucru este mai dificil de modificat, deoarece implică schimbări mai profunde în site-ul web. Dar odată modificate, utilizatorii încep să petreacă mai mult timp pe site-ul tău. Ceea ce înseamnă șanse mai mare de a-i transforma în clienți.

3.2 Prezentarea greșită a produsului

O greșeală foarte tipică la vânzarea online (și inexplicabilă) este crearea de pagini de produs foarte slabe.

Atunci când clienții fac cumpărături online, nu au posibilitatea de a pune mâna pe produs și de a-l inspecta. Sunt obligați să se bazeze pe imaginile și descrierile pe care le furnizezi.

Imaginile și descrierile ar trebui să fie concepute pentru a atrage cumpărătorii către produs. Dacă ai fotografii de slabă calitate sau te bazezi exclusiv pe descrieri tehnice. Vei pierde multe vânzări, deoarece nu vei genera interes pentru produsele tale.

Prezintă-ți produsele din mai multe unghiuri, cu imagini de calitate. Și crează descrieri unice care să arate cumpărătorilor valoarea reală a produselor. Și beneficiile pe care le oferă în viația lor.

Revizuiește-ți paginile și verifică următoarele puncte:

  • Ai explicat beneficiile produsului sau doar caracteristicile acestuia?
  • Ai inclus toate informațiile utile de care ar putea avea nevoie cumpărătorul?
  • Dacă este un produs complex, te-ai gândit să incluzi și un videoclip explicativ?
  • Imaginile produsului tău sunt de înaltă calitate?

Paginile de produse nu numai că trebuie să rezolve orice îndoială pe care ar putea să le aibă cumpărătorul. Ci trebuie să le dea și ultimul impuls de care au nevoie pentru a cumpăra.

4. Clienții abandonează coșul la check-out

Un proces complex de check-out care are mulți pași este o experiență frustrantă pentru clienți. Este ca și cum ai merge la Auchan pentru un singur produs și funcționează doar două case de marcat. Iar cozile sunt extrem de lungi.

Elimină frustrarea clienților prin crearea unui proces de plată simplu și scurt. De asemenea, nu solicita niciodată înregistrarea clientului pe site la o plată. Lasă clienții să parcurgă tot procesul și să aleagă ei opțiunea de a se înregistra și de a salva informațiile la final. În cazul în care doresc să mai revină.

5. Costul transportului este ascuns

Am abandonat personal nenumărate coșuri, deoarece costurile de transport au fost ascunse până la finalul procesului de plată. Și abia atunci am descoperit tarifele ridicate de expediere pe care nu eram dispus să le plătesc.

Unii clienți nici măcar nu ajung atât de departe. Tarifele de transport sunt unul dintre cele mai des întâlnite motive pentru abandonarea coșului. Dar este o problemă ușor de rezolvat.

Oferă clienților tăi un calculator pentru costurile de transport care funcționează pe baza produselor alese și a codului poștal furnizat. Majoritatea platformelor de e-commerce oferă pluginuri care facilitează adăugarea unui calculator de acest gen.

6. Te adresezi publicului greșit

Este posibil să investești timp și bani în marketingul de conținut sau în publicitate. Dar nu generează nicio conversie. Dacă ești în situația aceasta: Ești sigur că te adresezi persoanelor potrivite? Asigură-te că faci cercetări privind publicul. Astfel încât marketingul tău să vizeze mulțimea corespunzătoare.

Implementează informațiile de mai sus și începe să vinzi online chiar acum

După ce ai citit această postare. Nu numai că ai niște informații concrete pentru a afla ce este în neregulă cu magazinul tău online. Dar ai și soluțiile pentru a rezolva aceste probleme.

Dacă nu ai timp suficient sau dorești să se ocupe de aceste aspecte o echipă cu mai mulți ani de experiență, atunci agenția noastră de e-commerce îți stă la dispoziție. 

Dacă nu vinzi din acest moment… este doar pentru că nu vrei asta!

Programează acum o ședință gratuită cu un reprezentant changers.

Articole asemănătoare