Ești pregătit de schimbare?

Top 3 greșeli pe care le poți face cu magazinul tău online în 2022

Scris de Nagy Norbert

Managing Partner

Publicat în 11/09/2021

Dacă citești aceste rânduri voi pleca de la premisa că ori deții un magazin online, ori lucrezi cu unul. Dacă ai simțit o scădere în vânzări în ultima perioadă și nu știi ce să faci. Ești în locul potrivit. În această postare de blog îți voi arăta pe scurt cele mai mari greșeli pe care le-am observat la magazinele din România. Iar dacă vrei să le eviți ți-am pregătit și un e-book detaliat cu exemple, cifre și soluții concrete.

Îl poți parcurge în 22 de minute. Minute în care poți afla niște elemente de bază. Care schimbă total traiectoriile afacerilor. Totuși mulți nu le iau în considerare. Fă parte din acei 5% care o fac!

Dacă implementezi cel puțin un sfat din cele scrise în acesta, îți garantez că vei avea de câștigat.

1. Greșeala #1 Îți pui toate ouăle într-un singur coș

A zis-o Warren Buffet. Au zis-o mulți alții înaintea lui. O zicem și noi.

E o regulă atât de simplă încât în momentul în care lucrurile merg bine ai și uitat de ea. Tocmai ce s-a întâmplat acum cu Facebook. În ultimele săptămâni am văzut sute de mesaje/postări în care oamenii se plângeau că toate reclamele au murit. Nu mai sunt comenzi. Vai de capul nostru. Ce ne facem?

Adevărul e că nu ai voie să ajungi ca business într-o situație de genul. Situație în care toată existența ta depinde de un singur canal de promovare. Ba mai rău, un canal de promovare pe care nu îl deții și asupra căruia nu ai niciun control. (și care se și scumpește zilnic într-un ritm alert *nervos*)

Când vine vorba de promovare online, există mai multe canale bune pe care le poți folosi. Canale care aduc rezultate la costuri mici. Facebook până la urmă e doar o modalitate, din multe altele, prin care poți ajunge la clienții tăi. Ți-am pregătit o listă cu cele mai bune 6 canale de promovare din România și le-am categorizat pentru a le putea înțelege mai bine.

Află:

  1. De ce nu e bine să te bazezi pe un singur canal?
  2. Ce se poate face concret
  3. Ce canale să folosești și cum? Ți-am pregătit o listă concretă

2. Greșeala #2 Nu ții cont de valoarea clientului

Ce presupune această valoare a clientului, sau altfel spus, valoarea de viață a clientului? Până la urmă, valoarea de viață a clientului nu este nimic altceva decât o cifră exprimată alături de o monedă. Ce ne arată această cifră? Ne arată cât cheltuie (valoric) un client în medie la noi, pe toată perioada în care ne e client.

Să zicem că deții un magazin care vinde scutece și alte articole pentru bebeluși. Clienții tăi sunt categoric părinții nou-născuților. Ei probabil au nevoie de produsele tale din momentul în care se naște bebelușul, până acesta face 3 ani.

De dragul exemplului, să zicem că părinții cheltuie lunar 200lei în magazinul tău. Asta înseamnă, că în 3 ani cheltuie de 3 ori 12 ori 200lei, adică 7200lei. După cei trei ani, ei nu mai au nevoie de produsele tale, așadar nu îți vor mai fi clienți (asta dacă nu mai fac încă un prunc, desigur). Deci, putem spune cu tărie că valoarea de viață a clientului pentru magazinul tău este de 7200lei.

Vreau să facem un mic exercițiu. Dacă ar fi să te întreb: ai plăti 100 de lei pentru a obține un client nou? Ce ai zice? Ar merita? Sau este prea scump? Află explicația în e-book.

Acum că știm ce înseamnă valoarea de viață a clientului, hai să vedem cum ne ajută. Și de ce e important să cunoaștem această valoare.

Află:

  1. Ce pierzi dacă nu îți cunoști valoarea de viață a clientului?
  2. Cum putem calcula această valoare? Tool pregătit pentru acest calcul
  3. Cum ne poate ajuta valoarea de viață a clientului să ne creștem vânzările?
  4. De ce valoarea de viață a clientului ne permite să câștigăm mai mulți clienți?

3. Greșeala #3 Ignori toate celelalte aspecte ale magazinului tău online

Businessul tău e alcătuit din mai multe elemente. Ele sunt interconectate și lucrează împreună pentru a atinge un scop comun. Adică să facă bani. Hai să luăm un exemplu simplu. Cum ar fi o cafenea.

Care ar fi elementele care împreună asigură buna funcționare a cafenelei? Dacă ar fi să le enumerăm, ar arăta aproximativ așa.

Locație+ Design Interior + Preparate + Furnizori + Experiența clienților + Promovare + Ofertă + Administrare = Cafenea de succes

Promovarea e doar un singur element din toată ecuația. Ce am observat în ultima vreme e că antreprenorii au ales să ignore toate celelalte elemente și să se focuseze masiv pe unul singur. Adică pe promovare. Mare greșeală.

Întrebări importante:

Când a fost ultima dată când ai investit într-un produs nou?

Când a fost ultima dată când ai creat imagini/videoclipuri noi?
Când a fost ultima dată când ai îmbunătățit semnificativ experiența utilizatorului pe site?
Când a fost ultima dată când ai testat o ofertă nouă?
Și lista ar putea continua.
Nu vrei să implementezi de unul singur?
Te putem scăpa de o grijă.

Dacă nu faci asta constant, adevărul e că nu ești suficient de competitiv încât să te poți bucura de un succes pe termen lung. Dacă nu le faci tu, le va face altcineva și va trebui să lucrezi de două ori mai mult ca să îți recuperezi avantajul competitiv.

Află:

  1. De ce nu e bine să le ignori?
  2. Exemple concrete
  3. Soluția pentru a evita aceaată greșeală
  4. Top 5 cele mai importante elemente ale unui magazin online

4. Concluzie:

 

Ce vei învăța din aceast e-book?

Dacă e să reții 3 lucruri din acest material, să fie astea 3:
  • Nu îți pune toate ouăle într-un singur coș. Niciodată. Dar mai ales când vine vorba de promovarea care îți produce veniturile.
  • Află și crește valoarea de viață a clientului.
  • Ocupă-te de toate elementele care alcătuiesc businessul tău. Nu doar de promovare!

 

Află răspunsurile la fiecare întrebare în parte. Cu exemple și cifre concrete. Pe înțelesul tuturor.
Fă parte din acei 5% antrepenori de succes care folosesc aceste tooluri zi de zi. (de asta au succes)

Articole asemănătoare