Ești pregătit de schimbare?

Cea mai gravă problema care îți poate sabota magazinul online

Scris de Nagy Norbert

Managing Partner

Publicat în 12/17/2021

În business pot apărea mai multe probleme care îți afectează succesul. Însă nu poți pune egalitate între gravitatea sau importanța lor. Unele trebuie rezolvate cu prioritate.

În această postare de blog am subliniat sursa de problemă care poate avea cel mai impact negativ asupra afacerii tale. Fără de care nu vor funcționa nici celelalte aspecte.

Iar aceasta este: Mentalitatea

O problemă des întâlnită și la fel de des ignorată. Din ce am văzut, cu toții credem că avem o mentalitate corespunzătoare și nu avem de gând să o schimbăm. Din păcate, online-ul nu funcționează la fel cum funcționează magazinele fizice. Are un potențial mult mai mare, însă e mult mai complex și intangibil.

Dacă încă ești frustrat că trebuie să plătești 100 de lei pentru a-ți găzdui magazinul online, îți spun de acum că nu vei avea nicio șansă. Dacă ți se pare că un comision de 1.5% pentru procesarea plăților online cu cardul e mult prea ridicat. Și îți compromite profitul. Nu ai ce căuta în lumea asta, până nu îți schimbi mentalitatea.

Ți-am pregătit un mic test care îți va spune, obiectiv, unde te situezi la nivel de mentalitate.

Poți accesa testul din e-book-ul pe care l-am pregătit pentru tine despre acest subiect.

Ce mentalitate ar trebui să adopți?

1. Rezultatele se calculează pe termen lung.

 

Dacă abia ai început, nici nu ai cum să te aștepți să vezi rezultate. Dacă brandul tău e nou apărut pe piață și nimeni nu a mai auzit de el, ai răbdare. Dacă faci totul bine, tot trebuie să aștepți minim 3 luni ca să vezi rezultate serioase.

Vrei să accelerezi acest proces? Simplu, investește mai mulți bani. Dacă ai avea €1 milion ca să poți apărea literalmente peste tot în România. Adică de la rețelele sociale până la ultimul afiș din stația de autobuz, tot îți ia pe puțin 3 luni să pregătești o campanie de acest calibru. Deci ai răbdare, e ok să fii pe minus în primele luni.

”Da eu am nevoie de bani acum, nu la anu’…”

Îți recomand să te angajezi, dacă asta cauți. Creșterea unei afaceri nu e un proces roz. Nu toată lumea trebuie să fie antreprenor.

2. Câștigul e direct proporționat cu investiția.

Din acest punct de vedere, online-ul funcționează simplu. Vrei să vinzi de €100 000 lunar? Fii pregătit să investetși cel puțin €25 000 lunar. În funcție de nișa ta, s-ar putea să trebuiască să investești €50 000 pentru a vinde €100 000.

Ai investit €1000 luna asta în niște campanii pe Facebook? Să nu te aștepți să vinzi mai mult de €4000. Există situații în care poți să ai un randament mai mare, însă e mai bine să te pregătești pentru cel mediu.

Nu vrei să implementezi de unul singur?
Te putem scăpa de o grijă.

”Da de unde să scot atâția bani? Ești nebun.”

Da, sunt nebun, însă nu eu te-am pus să-ți deschizi propria afacere. Nu ești dispus să investești? Acceptă că nu vor merge lucrurile de la sine.

3. Nu costurile fixe de sub €100 îți compromit magazinul online. Nici cele variabile de sub 5%.

O problemă atât de des întâlnită încât mi se face rău deja când o aud. Dacă te uiți la €100, înseamnă că ceva nu e ok deloc. Din ce am văzut, antreprenorii se plâng de costurile astea mici, când de fapt suferă de probleme mult mai serioase. Cum ar fi o structură de preț care nu permite o marjă suficient de mare. Sau faptul că nu au vânzări.

Careva sigur a citit paragraful de mai sus și a zis:

”Da, dar vezi tu. €100 aici, €100 acolo. Se adună…”

Din nou, o problemă de mentalitate. Ești aici să produci bani, sau să economisești bani? Dacă focusul tău principal e să economisești, lumea businessului nu e pentru tine. Dacă vrei să produci, atunci lucrează să produci suficient de mult să nu îți peste de niște costuri de sute de €. Dacă ai vinde lunar €100 000, te-ai plânge că trebuie să dai 100 de lei pentru platforma în care îți găzduiești magazinul online? Nu.

4. Trebuie să ai o marjă permisivă.

Trebuie să te gândești în felul următor. Dacă ai un coș mediu de 150 lei, din banii ăia trebuie să scazi TVA, cost de achiziție (20-50 lei, depinde de nișa ta), cost transport, ambalaje, costul produselor și să mai rămână loc și de profit.

Pentru un coș mediu de 150 lei, costurile tale nu ar trebui să depășească 130 lei, cu tot cu TVA.

”Ușor de zis, dar eu plătesc acolo atâta, dincolo atâta și mai am și aia, și aialaltă…”

Răspunsul e simplu. Crește-ți prețurile. Schimbă furnizorii. Schimbă produsele. ADAPTEAZĂ-TE.

5. Dacă nu merg lucrurile, vina e doar a ta.

Degeaba dai vina pe clienți.

Degeaba dai vina pe piață.

Degeaba dai vina pe competitori.

Există o singură persoană responsabilă de succesul afacerii tale: TU!

De fiecare dată când dai vina pe alții, te minți că nu ai ce face în privința problemei. E timpul să îți asumi responsabilitatea și să te pui pe treabă.

Ți-am pregătit un e-book gratuit în care am prezentat alte 4 probleme care îți pot sabota afacerea online. Dacă ai reușit să bifezi problema legată de mentalitatea în afaceri. Trebuie neapărat să le parcurgi și pe celelalte. Nu le mai evita.

Articole asemănătoare